a
ویژگی تصویر

اهداف آموزش دوره دوم دبستان

مجتمع انرژی برتر

اهداف آموزش دوره دوم دبستان

اهداف  آموزش دوره دوم در دبستان ا نرژ ی برتر:

مهمترين هدف در دوره ابتدايي، پرورش استعدادهاي کودکان مي باشد. منظور از استعداد، توانايي و قابليتهاي بالقوه دانش آموزان  که باید بالفعل تبدیل شود.

از جمله مهمترين سياستها ، استراتژي ها و اولويت هاي در این  مقطع علاوه بر آموزش دروس پایه  تشخیص استعدادهای دانش آموزان و بکارگیری .

– پرورش مهارت‌هاي زندگی، اخلاق و خداجويی

اين مهارت ها از دوره‌ی پيش‌دبستانی آغاز می‌شود و به تدريج گسترش می‌یابد، به نحوی که دانش‌آموزان در دوره‌ی متوسطه توانايی شناخت علايق و توانايی‌های خود را به دست آورند. ياد بگيرند که “چگونه ياد بگيرند”، بتوانند برنامه‌ريزی کنند و توان مديريت بر برنامه‌ی خويش را داشته باشند. صداقت، مسؤوليت‌پذيری، احترام متقابل و حرمت گذاشتن به کار در تمام زمينه‌های آموزشی مورد توجه قرار می‌گيرد. اصول اخلاقی از طريق تلفيق در ساير دروس آموزش داده می‌شود.

— آموزش هنر پرورش خلاقیت

پايه‌ی هنری قوی موجب پرورش توانایی‌هایی همچون خلاقيت، تمرکز، حل مسئله، هماهنگی، توجه به ارزش‌ها و خويشتن داری می‌شود. آموزش هنر با توجه به اين يافته‌های علمی برنامه‌ريزی و اجرا می‌شود. به اين ترتيب کارگاه‌های هنر فضای مناسبی برای فعاليت نوآموزان ايجاد می‌کند.

— ورزش و حرکت

تأثيرات مثبت حرکت و ورزش در سال‌های اوليه‌ی رشد نوآموزان بر سلامتی جسمی، روانی و يادگيری آنان در سال‌های بالاتر به اثبات رسيده است. مهارتهاي روان حرکتي با فعاليت‌هايی برای هماهنگی چشم و دست، چرخيدن، هدف‌گيری، شمردن، پريدن، توپ بازی و ژيمناستيک از پيش‌دبستانی شروع می‌شود و در دوره‌ی متوسطه با فعاليت‌‌های بدنسازی ادامه می يابد.مربيان کارآزموده، وجود سالن‌های ورزشی با امکانات مناسب برای رده های سنی دانش‌آموزان فضايی دلپذير برای فعاليت‌های بدنی ايجاد می‌کند.

۶- آموزش رياضيات  وریاضی پیشرفته

کودک نيازمند حل مسايل جالب و چالش‌برانگيز است. حل مسئله از طرق مختلف، به‌صورت تمرين و تکليف يا از طريق کارهای عملی مانند ارايه‌ی يک نمايشنامه ممکن است رخ دهد. برنامه‌ی آموزش رياضی از راه‌های مختلف بر آن است که ضمن جذاب کردن حل مسئله توانايی‌های ديگر نوآموزان را پرورش دهد تا کودک توانايی‌های خويش را باور کند.

— آموزش علوم  و علوم پیشرفته واستفاده از آزمایشگاه

مشاهده، آزمايش، گفت‌وگو و تحقيق درباره‌ی مفاهيم علوم و درک ارتباط آن با زندگی واقعی علاوه بر ارتقای توانايی خوب ديدن و خوب شنيدن سبب می‌شود تا دانش‌آموزان با بيان مطالب، فهم خود را از مطلب ارايه دهند. سپس با نوشتن مشاهدات خود به روش علمی و جمع‌آوری داده‌ها، مهارت‌های رياضی و نگارش آنان تقويت می‌شود. آموزش به روش تلفيقی که مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان را تقويت می‌کند، از اهداف آموزش علوم است. وجود آزمايشگاه‌های مجهز به ترغيب ‌دانش‌آموزان و مشارکت آنان در فعاليت‌های علمی کمک مؤثری می‌کند.

— آموزش کامپيوتر

آموزش کامپيوتر به شيوه‌ای برنامه‌ريزی شده است که دانش‌آموزان بتوانند در تخصص‌های مورد علاقه‌ی خود ودر تکالیف و تحقیقات خود از اآنچه دراین کلاس ها فرا گرفته استفاده و مطالب خود را ارایه دهند .

— مشاور تغذیه :

مشاور بهداشت با توجه  دادن به تغذيه‌ی مناسب برای نوآموزان و دانش‌آموزان علاوه بر تأثيراتی که در رشد جسمی و روانيشان دارد آنان را آماده‌ی يادگيری می‌کند.  با تاکید برمصرف غذای سالم و تازه طبخ شده    که نوآموزان اشتياق بيشتری به صرف غذا پيدا کنند.

استفاده از وسایل ورزشی در سالن ورزشی مدرسه  دربهبود بادگیری

برنامه ریزی های کلاس ها ی فوق برنامه در روزهای پنجشنبه  برای شرکت در کلاس های عملی و پژوهشی

( رباتیک – مهارت های زندگی – روبیک – چرتکه……..