a
ویژگی تصویر

رویکرد

مجتمع انرژی برتر

رویکرد

راهبردهای کلان مدرسه:

1- تعامل و مشارکت

2- مناسبت های انسانی و اخلاقی

3- برنامه ریزی،نظارت و ارزیابی

استانداردهای عملکردی مدرسه:

1- مدرسه از تجهیزات و فناوری های استاندارد(ورزشی،بهداشتی،آزمایشگاهی،کارگاهی،کتابخانه و …)برخوردار است و معلمان و مربیان متناسب با اقتضائات برنامه درسیو نیاز دانش آموزان از آنها بهره می گیرند.

2- تعامل و مشارکت مدرسه با خانواده،جامعه محلی و موجبات هم افزایی را فراهم آورده است و این هم افزایی منجر به ارائه خدمات مناسب می شود

3- فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گری مدرسه از طریق ارکان مدرسه(شورای معلمان،شورای انجمن اولیا و مربیان،شورای دانش آموزشی) انجام می شود.

4- مدرسه با داشتن برنامه مدون به طورمداوم عملکرد خود را (درون داد،فرآند،برون داد)مورد پایش قرار می دهد و متناسب با نتایج پایش فرآیند ها و برنامه ها اصلاح می شود.

5- مدرسه براساس ساز و کارها و فرآیندهای متناسب با تشکیل اجتماع یادگیری به طور مستمر زمینه ارتقا کیفی شایستگی های حرفه ای معلمان … را فراهم می آورد.

6- مدرسه با بهره گیری از ظرفیت های علمی کارکنان مدرسه و مراکز علمی و پژوهشی،مسائل مدرسه را شناسایی و از طریق بهره گیری یافته های علمی و انجام پژوهش های کیفی و کاربردی(اقدام پژوهی …) زمینه ارتقا کیفی مدرسه را فراهم می آورد.

7- مدرسه(معلمان،مربیان و …) فرصت ها و زمینه های لازم را جهت درک و اصلاح موقعیت دانش آموزان را فراهم می آورد.

برنامه های مدرسه:

1- برنامه های مبتنی بر استاندارد تامین و استقرار تجهیزات و … براساس دستورالعمل های ابلاغ شده

برنامه ریزی و نظارت در جهت بهره مند شدن معلمان و دانش آموزان از تجهیزات و …

2- برنامه های مبتنی بر استاندارد 

تشکیل جلسات و فعالیت های مربوط به انجمن اولیا و مربیان بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده

بهره گیری از ظرفیت جامعه محلی در ارائه خدمات مناسب به مدرسه

3- برنامه های مبتنی بر استاندارد

تشکیل جلسات ارکان مدرسه براساس دستورالعمل های ابلاغ شده

4- برنامه های مبتنی بر استاندارد

تحلیل مستمر عملکرد مدرسه (درون داد،فرآنید،برون داد)

نظارت و ارزیابی مستمر از فرآیند اجرای برنامه ها

تحلیل نتایج ارزیابی از میزان و کیفیت اجرای برنامه ها و اصلاح و بهبود مستمر

تدوین گزارش های لازم و اطلاع رسانی به همه ی ذینفعان

5- برنامه های مبتنی بر استاندارد 

نیازسنجی از کارکنان و تدوین دوره ای آموزشی

برگزاری حداقل 40 ساعت دوره آموزشی در سال

نظارت و راهنمایی از عملکرد معلمان و کارکنان … با رویکرد بالینی

ارزیابی سالانه از عملکرد کارکنان و ارائه گواهی سلامت حرفه ای

6- برنامه مبتنی بر استاندارد 

تشکیل کمیته پژوهشی در مدرسه

شناسایی و اولویت بندی مسائل قابل پژوهش

انجام پژوهش های کیفی (اقدام پژوهی) حداقل یک مورد توسط هر یک از معلمان و مربیان در سال

ارتباط و تعامل حداقل با یک مرکز علمی و پژوهشی

7- برنامه های مبتنی بر استاندارد 

تهیه طرح درس توسط هر یک از معلمان براساس مفاد سند برنامه درس ملی

بهره گیری از تدریس با رویکرد تلفیقی(اکتشافی،تعاملی،انتقالی)

بهره گیری از رویکرد ارزشیابی در خدمت یادگیری(خودارزیابی،ارزشیابی گروهی،ارزشیابی عملکردی و …)

مشارکت دانش آموزان در فعالیت های (جشنواره،مسابقه و …) فرهنگی-قرآنی،علمی،عملی … براساس نیاز سنجی از علائق آنها(هر دانش آموز حداقل در یک فعالیت)

مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه (حداقل مدیریت یک فعالیت در سال توسط هر گروه از دانش آموزان)

برگزاری نمایشگاه از نتایج یادگیری و عملکرد دانش آموزان با مشارکت آن ها(نقاشی،گزارش،فیلم،محصول،بازی های رایانه ای،داستان،شعر،مدل سازی،ماکت و …)

برنامه ریزی برای مطالعه و کتابخوانی (حداقل هر دانش آموز یک کتاب در هفته)

ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره ای متناسب با نیاز های دانش آموزان

اجرای برنامه ویژه آموزش کارآفرینی (برای پایه پنجم و ششم)

برگزاری فعالیت های مربوط به سلامت و تربیت بدنی متناسب با سن دانش آموزان

اجرای با کیفیت برنامه های مربوط به اقامه نماز و …