a
ویژگی تصویر

مشاوره آموزشی دبستان

مجتمع انرژی برتر

اهداف آموزش پیش دبستانی در انرژی برتر

اهداف  آموزش پیش دبستانی دردبستان ا نرژ ی برتر:

کودکی اولین و مهمترین دورۀ زندگی آدمی است. در این دوره کودک برای نخستین بار با طبیعت رابطه برقرار

 می کند،   از آنجا که در این دوره ساختار شخصیتی و رفتاری انسان بنیان گذاشته میشود، دوران کودکی را دوران سرنوشت ساز و مثبت دانسته اند.

.اهدافی که در پیش دبستانی انرژی برتر دانش آموزان به آن دست می یابند :

– پرورش مهارت‌های جسمی- حرکتی
– پرورش روحیه و رفتار عاطفی
— پرورش مهارت‌های ذهنی
-پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی

– انس با قرآن و علاقه‌ به یادگیری آن
– پرورش ذوق هنری و زیبایی‌شناسی

–  تقویت حس دینی و علایق مذهبی
– پرورش هویت ملی
–  پرورش مهارت‌های زبان فارسی ( آوا شناسی )
– ارتقای سطح بهداشت و ایمنی
–  آشنایی با محیط‌زیست و علاقه و انس با طبیعت و حفظ آن

* امید داریم علاوه بر اعتمادی که به ما می کنید مارانیز برای رسیدن به این اهداف یاری کنید .

اهداف  آموزش پیش دبستانی در دبستان ا نرژ ی برتر:

کودکی اولین و مهمترین دورۀ زندگی آدمی است. در این دوره کودک برای نخستین بار با طبیعت رابطه برقرار

 می کند،   از آنجا که در این دوره ساختار شخصیتی و رفتاری انسان بنیان گذاشته میشود، دوران کودکی را دوران سرنوشت ساز و مثبت دانسته اند.

.اهدافی که در پیش دبستانی انرژی برتر دانش آموزان به آن دست می یابند :

– پرورش مهارت‌های جسمی- حرکتی
– پرورش روحیه و رفتار عاطفی
— پرورش مهارت‌های ذهنی
-پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی

– انس با قرآن و علاقه‌ به یادگیری آن
– پرورش ذوق هنری و زیبایی‌شناسی

–  تقویت حس دینی و علایق مذهبی
– پرورش هویت ملی
–  پرورش مهارت‌های زبان فارسی ( آوا شناسی )
– ارتقای سطح بهداشت و ایمنی
–  آشنایی با محیط‌زیست و علاقه و انس با طبیعت و حفظ آن

* امید داریم علاوه بر اعتمادی که به ما می کنید مارانیز برای رسیدن به این اهداف یاری کنید .

اهداف  آموزش دوره اول دردبستان ا نرژ ی برتر:

-بیشترين يادگيري در اين پايه سني از طريق بازي،  اكتشاف و چالش و ايفاي نقش در داستان مي‌باشد.

-دانش آموزان در اين سن دوست دارند سؤال كنند.

-دانش آموزان در اين سن علاقه دارند روي مطلبي كه ياد مي‌گيرند كار كنند و مشاهداتشان را توضيح دهند.

بااستقاده از فعالیتهای یادگیری ویاددهی  ( شرکت در کلاس های فوق برنامه )  آنهارا یاری خواهیم داد.

. تقويت انگيزه آمدن به مدرسه

– علاقه‌مند کردن کودک به درس خواندن و يادگيري.

 – آموزش اطلاعات مقدماتي، بهداشتى و ايمني.

 -. آموزش خواندن، نوشتن، حساب کردن و استدلال کردن..

 -ايجاد عادت به نظم و تربيت و پرورش روح همکارى با ديگران.

 -.ايجاد زمينه‌ شکوفايى و رشد استعداد هنري.

–  پرورش دقت، کنجکاوى و خلاقيت.

  ايجادمحيطی پربارکه ‌نوآموزان بتوانند در معرض واژگان بيشتری قرار گيرند از پيش‌دبستانی شروع می‌شود. اين هدف با خواندن داستان، بازی در نمايشنامه و خواندن شعر محقق می‌گردد. به تدريج که دانش‌آموزان ياد می‌گيرند بنويسند، با واژگان بيشتری آشنا می‌شوند. آموزش نوشتن از سال‌های اول ابتدايی در “کارگاه‌های نوشتن” آموزش داده می‌شود. ساعت کتاب خوانی مشوق دانش‌آموزان برای مطالعه‌ی بيشتر است .

استفاده از وسایل ورزشی در بهبود بادگیری

برنامه ریزی های کلاس ها ی فوق برنامه در روزهای پنجشنبه  برای شرکت در کلاس های عملی و پژوهشی

( رباتیک – مهارت های زندگی – روبیک – چرتکه……..

اهداف  آموزش دوره دوم دردبستان ا نرژ ی برتر:

مهمترين هدف در دوره ابتدايي، پرورش استعدادهاي کودکان مي باشد. منظور از استعداد، توانايي و قابليتهاي بالقوه دانش آموزان  که باید بالفعل تبدیل شود.

از جمله مهمترين سياستها ، استراتژي ها و اولويت هاي در این  مقطع علاوه بر آموزش دروس پایه  تشخیص استعدادهای دانش آموزان و بکارگیری .

– پرورش مهارت‌هاي زندگی، اخلاق و خداجويی

اين مهارت ها از دوره‌ی پيش‌دبستانی آغاز می‌شود و به تدريج گسترش می‌یابد، به نحوی که دانش‌آموزان در دوره‌ی متوسطه توانايی شناخت علايق و توانايی‌های خود را به دست آورند. ياد بگيرند که “چگونه ياد بگيرند”، بتوانند برنامه‌ريزی کنند و توان مديريت بر برنامه‌ی خويش را داشته باشند. صداقت، مسؤوليت‌پذيری، احترام متقابل و حرمت گذاشتن به کار در تمام زمينه‌های آموزشی مورد توجه قرار می‌گيرد. اصول اخلاقی از طريق تلفيق در ساير دروس آموزش داده می‌شود.

— آموزش هنر پرورش خلاقیت

پايه‌ی هنری قوی موجب پرورش توانایی‌هایی همچون خلاقيت، تمرکز، حل مسئله، هماهنگی، توجه به ارزش‌ها و خويشتن داری می‌شود. آموزش هنر با توجه به اين يافته‌های علمی برنامه‌ريزی و اجرا می‌شود. به اين ترتيب کارگاه‌های هنر فضای مناسبی برای فعاليت نوآموزان ايجاد می‌کند.

— ورزش و حرکت

تأثيرات مثبت حرکت و ورزش در سال‌های اوليه‌ی رشد نوآموزان بر سلامتی جسمی، روانی و يادگيری آنان در سال‌های بالاتر به اثبات رسيده است. مهارتهاي روان حرکتي با فعاليت‌هايی برای هماهنگی چشم و دست، چرخيدن، هدف‌گيری، شمردن، پريدن، توپ بازی و ژيمناستيک از پيش‌دبستانی شروع می‌شود و در دوره‌ی متوسطه با فعاليت‌‌های بدنسازی ادامه می يابد.مربيان کارآزموده، وجود سالن‌های ورزشی با امکانات مناسب برای رده های سنی دانش‌آموزان فضايی دلپذير برای فعاليت‌های بدنی ايجاد می‌کند.

۶- آموزش رياضيات  وریاضی پیشرفته

کودک نيازمند حل مسايل جالب و چالش‌برانگيز است. حل مسئله از طرق مختلف، به‌صورت تمرين و تکليف يا از طريق کارهای عملی مانند ارايه‌ی يک نمايشنامه ممکن است رخ دهد. برنامه‌ی آموزش رياضی از راه‌های مختلف بر آن است که ضمن جذاب کردن حل مسئله توانايی‌های ديگر نوآموزان را پرورش دهد تا کودک توانايی‌های خويش را باور کند.

— آموزش علوم  و علوم پیشرفته واستفاده از آزمایشگاه

مشاهده، آزمايش، گفت‌وگو و تحقيق درباره‌ی مفاهيم علوم و درک ارتباط آن با زندگی واقعی علاوه بر ارتقای توانايی خوب ديدن و خوب شنيدن سبب می‌شود تا دانش‌آموزان با بيان مطالب، فهم خود را از مطلب ارايه دهند. سپس با نوشتن مشاهدات خود به روش علمی و جمع‌آوری داده‌ها، مهارت‌های رياضی و نگارش آنان تقويت می‌شود. آموزش به روش تلفيقی که مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان را تقويت می‌کند، از اهداف آموزش علوم است. وجود آزمايشگاه‌های مجهز به ترغيب ‌دانش‌آموزان و مشارکت آنان در فعاليت‌های علمی کمک مؤثری می‌کند.

— آموزش کامپيوتر

آموزش کامپيوتر به شيوه‌ای برنامه‌ريزی شده است که دانش‌آموزان بتوانند در تخصص‌های مورد علاقه‌ی خود ودر تکالیف و تحقیقات خود از اآنچه دراین کلاس ها فرا گرفته استفاده و مطالب خود را ارایه دهند .

— مشاور تغذیه :

مشاور بهداشت با توجه  دادن به تغذيه‌ی مناسب برای نوآموزان و دانش‌آموزان علاوه بر تأثيراتی که در رشد جسمی و روانيشان دارد آنان را آماده‌ی يادگيری می‌کند.  با تاکید برمصرف غذای سالم و تازه طبخ شده    که نوآموزان اشتياق بيشتری به صرف غذا پيدا کنند.

استفاده از وسایل ورزشی در سالن ورزشی مدرسه  دربهبود بادگیری

برنامه ریزی های کلاس ها ی فوق برنامه در روزهای پنجشنبه  برای شرکت در کلاس های عملی و پژوهشی

( رباتیک – مهارت های زندگی – روبیک – چرتکه……..